De zoektocht naar goud, fortune cookies en hutspot - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Saskia Stollman - WaarBenJij.nu De zoektocht naar goud, fortune cookies en hutspot - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Saskia Stollman - WaarBenJij.nu

De zoektocht naar goud, fortune cookies en hutspot

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Saskia

16 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Week vier is alweer bijna ten eind en ik ben jullie nog een verslag schuldig van week 3. Om te voorkomen dat ik almaar achter de feiten aan blijf lopen, doe ik hier ook meteen maar verslag van deze week.

Gedurende de week vorige week heb ik nog wat mensen ontmoet op de universiteit. Ook mocht ik weer mee naar de high school in Oakland, waar ik de week ervoor ook was geweest. Deze keer heb ik niet alleen de leerlingen geobserveerd, maar ook de master-studenten, die met groepjes leerlingen een wiskundig probleem bespraken. Ik vond deze observatie mogelijk nog interessanter dan die van de week ervoor, aangezien het veel meer aansloot bij mijn onderzoeksinteresses. Voor de debriefing achteraf, waar met de docent (van de masterstudenten) werd besproken hoe de studenten het werken in de groepjes hadden aangepakt en met welke problemen ze te maken hadden gekregen. Ik zal jullie maar verder niet vermoeien met hoe en waarom dit nu allemaal zo interessant voor mij is en gewoon samenvattend nog een keer zeggen: het was dus ontzettend interessant.

Vorige week heb ik ook pepernoten gebakken voor Robert en Sherry (de verhuurders van mijn appartement), hun kleindochters en de FRanse PhD-studente die bij de buren woont: ze zijn enorm in de smaak gevallen, zo erg dat de portie van de kleindochters na een avond al op was :-)!
Afgelopen weekend ben ik met de klas van een van de kleindochters en hun familie meegegaan naar Coloma. Ze hadden daar een uitje en er waren nog slaapplekken over, dus ik mocht mee. Coloma is de plaats waar de Gold Rush in Californië is begonnen; James Marshall vond hier goud in de American River. Een leuk weekend waarin ik niet alleen meer heb geleerd over de Gold Rush, maar ook over de Native Americans die voor de Amerikanen het gebied bevolkten: de Nisenan.

Deze week begon eigenlijk rustig; veel van de mensen die ik wilde ontmoeten heb ik inmiddels ontmoet. Dat betekent dus proberen weer wat reguliere werkzaamheden op te nemen en weer contact op nemen met mensen met wie ik al heb gesproken, maar toch nog wat vragen voor heb. En, natuurlijk tijd voor wat extra sightseeing!!
Gisteren daarom weer naar San Francisco geweest. Ik heb een mooie wandeling gemaakt Door China Town (waar ik bij de Golden Gate Fortune Cookie Factory ben geweest), Telegraph Hill op (practhig uitzicht weer over de baai en de stad) en Russian Hill op (wederom mooie uitzicht en Grace Cathedral gezien).

Na bijna alweer vier weken hier te zijn, vond ik het tijd worden om Robert, Sherry en Camille (de Franse PhD-student) te trakteren op echte Hollandse kost: hutspot. Ik vond het erg leuk om voor ze te koken en dit met ze te delen. Gelukkig is het goed in de smaak gevallen!

Morgen staat mij een afspraak met een middle school-principal te wachten van een school hier in de buurt. En daarna is het alweer weekend: tijd voor meer sightseeing! Ik ben benieuwd!

Groetjes!

  • 16 Oktober 2015 - 08:47

    Lindy:

    Hoi Sas,

    Mooi verhaal weer! :) Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je zo veel leuke dingen kan doen! Ik ben wel benieuwd of je bij die observatie ook je eigen schema nog van pas kon laten komen, of juist voor je eigen project nog toevoegingen hebt gevonden!

    Groetjes,
    Lindy

  • 16 Oktober 2015 - 09:44

    Paps:

    Zo, nu zijn we inderdaad weer een beetje bij. Goed bezig geweest met de pepernoten en hutspot. Laat ze maar eens een stukje "hollandse" cultuur proeven. Letterlijk en figuurlijk.
    Ben nog steeds trots op je dat je het zo goed doet daar. Om jaloers op te zijn. Maar wie weet........

    Groetjes vanuit een koud kikkerlandje en tot horens

    Paps

  • 16 Oktober 2015 - 10:38

    Juliette:

    Hoi Sas,

    Wederom een leuk reisverslag! Fijn om te lezen dat je goed bezig bent met je onderzoek. En natuurlijk dat je de Nederlandse cultuur promoot!
    Groetjes!

    Adri en Juliette

  • 16 Oktober 2015 - 16:01

    Mams:

    Jaja de tijd vliegt. Wat een indrukken, geweldig lijkt mij het. En dan combineren van werk en plezier maakt het allemaal alleen maar mooier. Nog twee weken te gaan om je te verdiepen in het onderwijs aldaar. Veel liefs.

  • 21 Oktober 2015 - 20:16

    Vivian:

    klinkt allemaal weer heerlijk!!
    Ben benieuwd naar komend verslag, en naar je pepernoten:-)!!

    Liefs,
    Viv

  • 29 Oktober 2015 - 12:18

    Sandra:

    Hoi Saskia. Wat leuk om te lezen dat je het
    zo naar je zin hebt. Heel veel plezier en succes. Groetjes Sandra en Anton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Hi! Dit is mijn profiel dat ik speciaal heb aangemaakt voor mijn reis naar Berkeley, Californië. Ik houd hier mijn ervaringen tijdens mijn verblijf bij om jou op de hoogte te houden van wat ik meemaak. En ik heb zelf natuurlijk straks hier een mooie verzameling om op mijn avontuur terug te kijken! :-)

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 2968

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 22 November 2015

Mijn verblijf in Berkeley

Landen bezocht: