Dag Berkeley! Hallo Highways! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Saskia Stollman - WaarBenJij.nu Dag Berkeley! Hallo Highways! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Saskia Stollman - WaarBenJij.nu

Dag Berkeley! Hallo Highways!

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Saskia

30 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Oeps! Ik heb jullie helemaal geen update van vorige week gegeven! Ik zal maar meteen bekennen dat het door het veelal bekende 'uitstellen' komt... Braaf op donderdag een update schrijven was niet de beste optie, ik ging juist die dag de deur uit en aangezien ik vorige week vrijdag ook een tripje zou maken, was mijn idee jullie daarna te updaten. En zo stapelden de dagen zich op. Tot ik hier nu op mijn laatste dag van mijn tijd alleen in Berkeley, achter mijn laptop zit en toch maar probeer die laatste geweldige twee weken samen te vatten.

De zaterdag na mijn laatste verslag hebben Robert en Sherry mij meegenomen naar Muir Woods, Muir Beach en Tiburon. Muir Woods is een van de welbekende nationale parken met de enorm grote Redwood Trees. Echt geweldig om te zien! Zo speciaal, in het bos heerst een microklimaat, zodat het water kan vasthouden en zichzelf dus van voeding kan voorzien. Niet onbelangrijk zo'n microklimaat gezien de heersende droogte hier. Hierna zijn we doorgereden naar het strand: uitgezonderd van het feit dat er zand en water is, is het totaal niet vergelijkbaar met het strand in Nederland. De rotsen veranderen het hele beeld, echt prachtig! Heerlijk om daar gewoon te zitten staren naar het water....en dan zie je opeens een vin boven het water uitkomen: in de verte hebben we een aantal dolfijnen gespot. Heel speciaal!

Na de zondag rustig te hebben doorgebracht was het weer tijd voor een nieuwe week: het was me gelukt nog een aantal afspraken te maken! Ik heb ook weer met Judith gesproken; wij zijn samen met mijn data aan de slag gegaan. Ze is me stap-voor-stap aan een zeer interessante methode van data-codering aan het voorstellen. Hoewel het een tijdrovende wijze is, wel een enorm inspirerende. Dit neem ik dus zeker mee naar huis!
Vanaf donderdag had ik een aantal dagen waarin ik heel veel verschillende dingen heb gezien en gedaan. Donderdag had ik een afspraak met iemand van San Francisco State University, zij besloot om over ons onderzoek te praten tijdens het bezichtigen van een aantal dingen in de Bay Area. Ze heeft me meegenomen voor prachtige uitzichten in de Marin Headlands, naar de Japanese Tea Garden en de Botanical Garden in Golden Gate Park in San Francisco, de Nederlandse Windmolen in Golden Gate Park (jep, hij staat er echt en hij heet echt 'Dutch Windmill') en we hebben de dag afgesloten met een etentje in het Cliff House, dat een prachtig uitzicht bood op de zon die onderging in de Pacific (de Grote Oceaan).

Vrijdag ben ik dan eindelijk naar de Wineries van Sonoma Valley geweest! Vanaf het begin was ik al bezig een dergelijk bezoek te plannen en Robert en Sherry hebben mij meegenomen. Een prachtig landschap om heerlijke wijnen te proeven met in het midden het gezellige stadje Sonoma.

En zondag was de kers op de taart: fietsen over de Golden Gate Bridge! :-D Dat was echt geweldig. Ik heb in het centrum van San Francisco een fiets gehuurd en ben daarmee naar Alamo Square gereden, een stuk door Golden Gate Park, door de Presidio en dan eindelijk over de brug. Geweldige uitzichten, een heerlijk gevoel, en zeer interessante ervaring om het eerste deel van de brug in de mist te rijden en het tweede deel in de felle zon. De beste samenvatting is simpelweg: wauw! Voor de terugreis heb ik voor de mooie overtocht met de veerboot van Sausalito naar San Francisco gekozen, ook een heel mooie toch. De baai van San Francisco is gewoonweg een heel mooi gebied!

En verder.... deze week heb ik nog een laatste afspraak met Judith gehad, ben nog op twee Middle Schools geweest en heb vooral wat zaken proberen af te sluiten, zodat ik tijdens mijn vakantie niet aan alles hoef te denken, maar gewoon kan ontspannen ;-).
Nu is het wachten tot ik Jeroen van het vliegveld kan gaan ophalen, over een paar uurtjes al!

Nou, dat was even een heel lang (en misschien op sommige punten juist weer wat kort) verslag, maar nu zijn jullie op de hoogte van mijn twee laatste weken hier in Berkeley. Het was een geweldige ervaring met veel hoogtepunten. Nu op naar nog meer hoogtepunten langs de Amerikaanse Highways!

Groetjes!

Sas

  • 30 Oktober 2015 - 18:53

    Paps:

    Wederom een geweldig verslag Tjonge jonge wat een belevenissen allemaal Top! En voor straks heel veel plezier We houden contact

  • 30 Oktober 2015 - 21:46

    Juliette:

    Geweldig, SAS! Ik hoop dat je mooie foto's heb gemaakt, daar zijn we ook heel benieuwd naar! Ik zie net dat Jeroen geland is, dus jullie vakantie kan beginnen, veel plezier! Groetjes van Adri en Juliette.

  • 09 November 2015 - 13:22

    Vivian:

    Hoi Sas,

    Ik moest even wat tijd zoeken om je verslag goed te kunnen lezen, maar wat heb je weel veel gedaan! Je hebt echt optimaal gebruik gemaakt van je tijd daar! Nu lekker vakantie met Jeroen, dat weerzien was vast super!
    Geniet lekker van jullie vakantie!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Hi! Dit is mijn profiel dat ik speciaal heb aangemaakt voor mijn reis naar Berkeley, Californië. Ik houd hier mijn ervaringen tijdens mijn verblijf bij om jou op de hoogte te houden van wat ik meemaak. En ik heb zelf natuurlijk straks hier een mooie verzameling om op mijn avontuur terug te kijken! :-)

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 2970

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 22 November 2015

Mijn verblijf in Berkeley

Landen bezocht: