Week twee: het opleiden van leraren en relaxation - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Saskia Stollman - WaarBenJij.nu Week twee: het opleiden van leraren en relaxation - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Saskia Stollman - WaarBenJij.nu

Week twee: het opleiden van leraren en relaxation

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Saskia

07 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Intussen bevind ik me alweer halverwege de derde week van mijn verblijf hier in Berkeley en hoewel ik al gewend was hier, begint alles nog normaler te worden. Ik bedoel, toen ik me bedacht hoe ik dit verslag zou beginnen, dacht ik de eerste twee zinnen in het Engels uit... Heel vreemd om te ervaren dat ik juist de knop soms moet omzetten om Nederlands te spreken/schrijven. Gelukkig is het nog niet zo erg dat ik ook daadwerkelijk eerst Engels begin te spreken tegen de thuisblijvers ;-).

Maar ik heb het hier dus goed. Vorige week heb ik iedere dag wel iets te doen gehad. Maar ik denk dat de rode draad lerarenopleiding was. Ik heb twee colleges bij gewoond voor undergraduate-studenten in bèta-vakken met een interesse in onderwijs. Het eerste college was voor eerstejaars, het tweede college voor laatstejaars. Het was heel interessant om te zien hoe deze studenten werden ingeleid op het vak van docent. Ook heb ik gesproken met de directeur van een van de master-programma's voor lerarenopleiding en ben met hem en zijn studenten naar een high school hier in de buurt geweest. We hebben een high school leerlingen bij het vak wiskunde geobserveerd en deze observatie nabesproken met de groep. Bij deze nabespreking lag de nadruk op hoe de leerlingen zich tijdens het groepswerk gedroegen bij de gekregen instructie en wat jij als docent met deze leerlingen zou kunnen doen. Ook dit bood voor mij interessante inzichten in hoe studenten hier wordt geleerd om kritisch te kijken naar wat er in de klas gebeurd en hoe jij als docent daar invloed op kunt uitoefenen.

In het weekend ben ik weer met de verhuurders mee geweest naar een re-housewarmingsparty van vrienden die een tijd in het buitenland hebben rondgereisd. Wederom heb ik dus weer de kans gehad veel interessante mensen te ontmoeten :-). Verder heb ik het weekend voornamelijk gerelaxed en met de verhuurders doorgebracht. Het is zo fijn om wanneer ik hier 'thuis' ben, ook aanspraak te hebben!
Om het weekend goed af te sluiten, ben ik maandag, aangezien ik die dag geen afspraken had, naar Tilden Regional Park, een groot natuurgebied hier in de buurt, geweest. Ik heb maar een fractie van het park gezien, maar het was prachtig om te zien. De vegetatie is hier toch wel anders dan thuis, dat maakt zo'n wandeling wel speciaal. Ook heb ik een vogel gespot die ik nog nooit had gezien, in ieder geval niet in het wild, maar ik kon helaas niet dichtbij genoeg komen voor een foto.

Tja, ik denk dat dat wel zo ongeveer de update van vorige week was. Zijn jullie weer op de hoogte ;-).

Groetjes!

  • 07 Oktober 2015 - 22:27

    Vivian:

    Hoi Sas,

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Het klinkt als de perfecte combi van werk, rust en uitstapjes...!

    Veel plezier

    Liefs!!!

    (ps moest weer even opzoeken hoe laat het nu bij je is: jij gaat lunchen, wij slapen:p)

  • 07 Oktober 2015 - 23:09

    Paps:

    Zoals gewoonlijk aangenaam om te lezen en te weten waar je mee bezig bent Voor zover wij dat nog niet wisten Super!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Hi! Dit is mijn profiel dat ik speciaal heb aangemaakt voor mijn reis naar Berkeley, Californië. Ik houd hier mijn ervaringen tijdens mijn verblijf bij om jou op de hoogte te houden van wat ik meemaak. En ik heb zelf natuurlijk straks hier een mooie verzameling om op mijn avontuur terug te kijken! :-)

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 2975

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 22 November 2015

Mijn verblijf in Berkeley

Landen bezocht: