Een overweldigende eerste week - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Saskia Stollman - WaarBenJij.nu Een overweldigende eerste week - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Saskia Stollman - WaarBenJij.nu

Een overweldigende eerste week

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Saskia

28 September 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Ik sta op het punt om aan een nieuwe week te beginnen; een mooi moment om terug te kijken op de afgelopen week. Het was mijn eerste week hier en wat is er in die paar dagen veel gebeurd: Farmer's Market, UC Berkeley, eten bij de buren, Middle School, research group, San Francisco. Om zo maar met een paar woorden te gooien ;-). Maar laat ik voor het logisch laten verlopen van mijn verhaal maar bij het begin beginnen en dat is bij het eind van mijn vorige verslag. Vorige week zaterdag.

Robert, de verhuurder van mijn studio, heeft me meegenomen naar Berkeley's Farmer's Market waar enkel en alleen stands staan die organisch geteelde producten verkopen. Wat een verscheidenheid aan groenten en fruit: aziatische peren en pluots (kruising van pruim=plum en abrikoos=apricot) zijn nog maar twee soorten die ik nog nooit eerder had gezien (en welke overigens heerlijk zijn!). Op het plein naast de markt was de ‘Berkeley Old Time Music Convention’ met verschillende, voornamelijk bluegrass, bandjes die optraden. Het was vooral leuk om te zien hoe, toen de convention al was afgelopen, een aantal muzikanten bleven hangen en met elkaar bleven spelen op het plein. In de avond waren we bij de buren uitgenodigd om te komen eten, hier heb ik ook nog andere mensen uit de buurt ontmoet. Het was een heel gezellige avond, een heel leuke manier om wat mensen in de buurt te leren kennen onder het genot van goed eten.

Zondag was meer een rustig-aan dag. Ik heb me voornamelijk zelf vermaakt, naar mijn idee een goede voorbereiding op de week die me te wachten stond. Maandag had ik namelijk mijn eerste meeting op UC Berkeley. Ik heb voornamelijk besproken welke mensen ik zou willen ontmoeten en ik kreeg van Judith, de professor van UC Berkeley die mijn eerste contact is daar, ook te horen wie zij dacht dat ik zou moeten ontmoeten. Zij heeft mij met al deze mensen in contact gebracht. Zo had ik vorige week al meteen mijn eerste Skype-meeting om de concepten die in mijn onderzoek centraal staan, te bespreken. Het was een korte maar goede meeting, waar ik al meteen wat nieuwe ideeën uit heb opgedaan. Ook heb ik vorige week mijn eerste research group bijgewoond; hier heb ik verschillende PhD en master studenten leren kennen. Met een van deze PhD studenten mocht ik donderdag mee naar de Middle School waar zij onderzoek doet. Het was zeer interessant om eens de binnenkant van een school hier te zien. Het viel me op dat door middel van posters e.d. ze al vroeg (dus rond een leeftijd van 11/12) worden aangemoedigd over ‘college’ na te denken door ze te stimuleren goed te presteren.

Toen was het alweer weekend. Zaterdag heb ik de BART (soort metro) naar San Francisco genomen en heb ik daar mijn dag doorgebracht. Het was geweldig deze stad eindelijk te zien na er de hele week op te hebben uitgekeken vanaf mijn kamer! Ik heb aan Union Square cheesecake gegeten bij The Cheesecake Factory, de Cable Car naar Hyde Street Pier genomen, over Lombard, ’s werelds meest gekronkelde straat gelopen en over Fisherman’s Warf en Pier 39 terug naar het BART station. Ik heb genoten van de geweldige uitzichten en de sfeer in de stad, ik ga zeker terug gedurende mijn tijd hier!

En ja, nu is het maandagochtend en tijd om weer aan het werk te gaan: een nieuwe, net zo’n spannende week wacht!

Groetjes!

  • 28 September 2015 - 19:15

    Mams:

    Dat is inderdaad een week om u tegen te zeggen. Maar wat een geweldige ervaringen. Ben benieuwd of er deze week ook zoveel nieuwe indrukken bij komen. Super om te lezen. Liefs en blijf genieten.

  • 28 September 2015 - 19:43

    Daphne:

    Klinkt heel goed sas!! Hoorde van Jeroen dat je een heel fijn appertement hebt met een fijne verhuurder. Fijn dat je op hen kunt terugvallen. Hoop dat je het naar je zin hebt komende week! Neem je voor mij een stukje cheesecake mee :) :) jammmm!

    Werk ze! Xx

  • 29 September 2015 - 08:19

    Paps:

    Wederom een leuk en informatief verslag. Leuk om te lezen!! Zo blijven we mooi op de hoogte.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Hi! Dit is mijn profiel dat ik speciaal heb aangemaakt voor mijn reis naar Berkeley, Californië. Ik houd hier mijn ervaringen tijdens mijn verblijf bij om jou op de hoogte te houden van wat ik meemaak. En ik heb zelf natuurlijk straks hier een mooie verzameling om op mijn avontuur terug te kijken! :-)

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 2977

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 22 November 2015

Mijn verblijf in Berkeley

Landen bezocht: