Het begin: wakker blijven! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Saskia Stollman - WaarBenJij.nu Het begin: wakker blijven! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Saskia Stollman - WaarBenJij.nu

Het begin: wakker blijven!

Door: Sas

Blijf op de hoogte en volg Saskia

19 September 2015 | Verenigde Staten, Berkeley

Inmiddels ben ik welgeteld al 24 uur op Amerikaanse bodem. Gisteren ben ik om 12 uur plaatselijke tijd geland in San Francisco na een vlucht van zo'n 11 uur. Het eerste wat opviel: het weer. Van eerst anderhalve week in een druilerige omgeving (lees: Nederland) te hebben geleefd naar een stralend blauwe lucht. Veel tijd om hierover na te denken had ik echter niet. Ik heb (na door immigratie te zijn gegaan) meteen de metro naar Berkeley gepakt. Daar werd ik op het station door de verhuurder van mijn studio opgehaald. Na een korte kennismaking vertelde ik hem dat ik tot doel had tot 9 uur in de avond wakker te blijven, om niet nog een hele week jetlagged te zijn. Hij maakte het tot zijn persoonlijke doel mij al die tijd wakker te houden (kleine spoiler: het is gelukt).
Ik ben met hem mee geweest naar zijn vrijwilligerswerk, naar een vriendin en de supermarkt. Dus ik heb meteen veel nieuwe mensen leren kennen en veel nieuwe indrukken opgedaan. In de avond heeft hij nog voor me gekookt. Al deze dingen hebben er echt voor gezorgd dat ik wakker ben gebleven tot een uur of 9. Ik geloof dat ik het alleen nooit had gered. Ik bedoel, als je alleen bent en je bent echt kapotmoe en er staat een bed in de buurt, dan beland je daar toch al snel in... Nu dus maar hopen dat ik snel in het juiste ritme zit, op het moment voel ik me in ieder geval kiplekker! :-)
Wat overigens ook enorm meehelpt, is het uitzicht dat ik heb. Ik kan vanaf mijn stoel zo over de baai van San Francisco uitkijken en zie Alcatraz Island en de Golden Gate Bridge in de verte!!! Mij hoor je niet klagen! ;-)

Ik wilde jullie even van mijn eerste ervaringen hier op de hoogte stellen. Ik denk dat ik hier een geweldige tijd ga beleven!!!

Groetjes!

  • 19 September 2015 - 21:46

    Paps:

    Een goed begin van je verslag Top! Enjoy!
    Greetings

  • 19 September 2015 - 22:57

    Anjo:

    Hoi Saskia...

    Fijn dat alles zo goed is verlopen....slaap lekker...

    dikke poen

  • 19 September 2015 - 23:10

    Juliette:

    Leuk om je via de reisverslagen te volgen! En wat heb je een prachtig uitzicht! Maak maar veel foto's zodat wij hier kunnen meegenieten. Je zou bijna vergeten dat je ook nog moet werken daar! Groetjes van Adri en Juliette

  • 19 September 2015 - 23:39

    Sandra En Anton :

    Saskia heel veel succes in the States. Wat leuk dat we je kunnen volgen op deze manier. Groetjes Sandra en Anton

  • 20 September 2015 - 11:10

    Mams:

    Zo eindelijk tijd gehad om het te lezen. (door het skypen, was ik toch al op de hoogte).
    Mooi dat alles goed is gegaan en ja de foto's zijn super. Geniet er van voor de 100% het is je gegund.
    Veeeeeeeeeeeeeel liefssssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 21 September 2015 - 06:39

    Vivian:

    Hi Sas,
    Wat fijn dat het zo goed gaat!
    En lief van de vehuurder dat hij je heeft meegenomen!
    Ik ben erg benieuwd naar je uitzicht, kun je een foto delen?

    Geniet ervan!
    Groetjes, ook van Daan!

  • 21 September 2015 - 08:04

    Lindy:

    Ha Sas!

    Wat fijn dat je goed aangekomen bent! En ook top dat je meteen al allemaal mensen hebt leren kennen. Veel plezier! Ook straks met je eerste dag op de universiteit!

    Groetjes,
    Lindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Hi! Dit is mijn profiel dat ik speciaal heb aangemaakt voor mijn reis naar Berkeley, Californië. Ik houd hier mijn ervaringen tijdens mijn verblijf bij om jou op de hoogte te houden van wat ik meemaak. En ik heb zelf natuurlijk straks hier een mooie verzameling om op mijn avontuur terug te kijken! :-)

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 2978

Voorgaande reizen:

18 September 2015 - 22 November 2015

Mijn verblijf in Berkeley

Landen bezocht: